საკითხის მოუმზადებლობის გამო, ფრიდონ ინჯიამ SEPA-ში საქართველოს გაწევრიანებასთან დაკავშირებული კანონპროექტების დღის წესრიგიდან მოხსნა მოითხოვა

🔹 საქართველოს პარლამენტის სამი კომიტეტის გაერთიანებულ სხდომაზე, სადაც დაჩქარებული წესით განიხილებოდა ერთიანი ევროგადახდის სივრცეში (SEPA) საქართველოს გაწევრიანებასთან დაკავშირებული საკანონმდებლო ინიციატივები, საპარლამენტო პოლიტიკური ჯგუფის „ევროპელი სოციალისტების“ თავმჯდომარემ ფრიდონ ინჯიამ დღის წესრიგიდან აღნიშნული საკითხის მოხსნა მოითხოვა, რადგან მისი განაცხადებით, წარმოდგენილი მასალა ძალიან მოცულობითია, და მისი ასეთ მოკლე დროში აღქმა და გააზრება ძალიან რთულია. ასეთი მნიშვნელოვანი კანონპროექტები, ფრიდონ ინჯიას თქმით, სიღრმისეულ განხილვას და შესწავლას მოითხოვს.

🔹 დეპუტატმა კითხვები დაუსვა ეროვნული ბანკის ვიცე-პრეზიდენტს არჩილ მესტვირიშვილს, რომელმაც აღნიშნა, რომ საქართველო SEPA-ს წევრობაზე განაცხადის გაკეთებას ნოემბერში – ორგანიზაციის სხდომისთვის გეგმავს.

🔹 როგორც ფრიდონ ინჯიამ აღნიშნა, ევროკავშირში ინტეგრაცია საქართველოს საბანკო სისტემისთვის ძალიან მნიშვნელოვანი და მისასალმებელია, მაგრამ ეს უნდა ემსახურებოდეს , პირველ რიგში, ქვეყნის გაძლიერებას, ემიგრანტების დაბრუნებასა და კეთილდღეობას.

🔹 “ეს გადასვლა რამდენად მიმზიდველს გახდის სხვა ქვეყნებისთვის ჩვენს საბანკო სისტემას? საქართველომ უნდა დაიკავოს თავისი ადგილი. შვეიცარიის მაგალითის საფუძველზე, ჩვენც უნდა ვეცადოთ, რომ თუნდაც ჩვენს სამეზობლოში საქართველოს საბანკო სისტემა იყოს მიმზიდველი. ეს ჩემი ხედვა რამდენად გათვალისწინებულია ამ კანონპროექტში”?

🔹 “მოუკითხავ დეპოზიტებზე მინდოდა დამეზუსტებინა, სანამ ისინი სახელმწიფო საკუთრებაში გადავა, რა პროცედურები იქნება განხორციელებული, იქნება თუ არა მოძიებული ნათესავები, მემკვიდრეები, ასევე რამდენად გამართლებულია 10 წლიანი პერიოდის განსაზღვრა, რით არის ეს დასაბუთებული, რატომ არა 15 ან 20 წელი”?

🔹 “საბანკო საქმიანობის შესახებ კანონის მე-3 მუხლის გ ქვეპუნქტში წერია, რომ ეროვნული ბანიკის მიერ საბანკო საქმიანობის ლიცენზია გაიცემა თუ „მნიშვნელოვანი წილის მფლობელი აქციონერები აკმაყოფილებენ ამ კანონით და კომერციული ბანკის მნიშვნელოვანი წილის შეძენის შესახებ ეროვნული ბანკის სამართლებრივი აქტით განსაზღვრულ მოთხოვნებს“.

🔹 “მე მაინტერესებს, ეროვნული ბანკის სამართლებრივი აქტით რამდენად დაცული იქნება მეწარმის, აქციონერის უფლებები. თავის მხრივ, ეროვნულ ბანკს შეუძლია ნებისმიერი აქტი მიიღოს, რომელიც შებოჭავს ყველას”.

🔹 პარლამენტის ევროპასთან ინტეგრაციის, იურიდიულ საკითხთა და დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტების ერთობლივ სხდომაზე წარმოდგენილი კანონპროექტებით მოხდება ახლებური მოწესრიგება ისეთი საკითხების, როგორიცაა: მომხმარებლის ანგარიშების მართვა, ტრანზაქციები, გადარიცხვები, ასევე ფინანსური სფეროს რეგულირებასთან დაკავშირებული პროტოკოლების, წესებისა და პროცედურების.

ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩის წერილი “ევროპელი სოციალისტების” თავმჯდომარეს ბ-ნ ფრიდონ ინჯიას

ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის საგანგებო
და სრულუფლებიანი ელჩის წერილი

საქართველოს პარლამენტის წევრს,
საპარლამენტო პოლიტიკური ჯგუფის „ევროპული სოციალისტები“ და
პარტია „ევროპელი სოციალისტების“ თავმჯდომარეს
ბ-ნ ფრიდონ ინჯიას

🔹 ბატონო თავმჯდომარევ,

🔹 მადლობას მოგახსენებთ წერილების გამოგზავნისთვის. მოხარული ვარ, რომ თქვენ და პარტია „ევროპელი სოციალისტების“ წევრები გაგიცანით. გეთანხმებით,
რომ ძალზე საინტერესო, ნაყოფიერი და მეგობრული დიალოგი გვქონდა, რაც ხელს შეუწყობს სამომავლოდ ჩინურ მხარესა და თქვენ პარტიას შორის თანამშრომლობის გაღრმავებას. აგრეთვე, მადლობას ვუხდი ბატონ ავთანდილ ენუქიძეს ჩინურ-
ქართული თანამშრომლობის დადებითად შეფასებისათვის. მოუთმენლად ველი მასთან შეხვედრას.

🔹 გასულ თვეში, თქვენმა პარტიამ საჯაროდ გამოაქვეყნა განცხადება, რითაც ჩინეთის სუვერენიტეტს, დამოუკიდებლობას, ტერიტორიულ მთლიანობას, „ერთი
ჩინეთის“ პრინციპს მხარი დაუჭირა და აღიარა, რომ ტაივანი ჩინეთის ტერიტორიის
განუყოფელი ნაწილია. ჩინური მხარე მადლიერია და ძლიერ აფასებს ამ მხარდაჭერას.

🔹 წელს ჩინეთსა და საქართველოს შორის დიპლომატიური ურთიერთობების დამყარების 30-ე წლისთავია. მზად ვართ, ეს ხელსაყრელი მომენტი გამოვიყენოთ ორმხრივი ურთიერთობების, მათ შორის, პარტიათაშორისი კავშირების მეტად ხელშესაწყობად, რათა სხვადასხვა სფეროში თანამშრომლობამ მეტი შედეგი გამოიღოს ორი ქვეყნისა და ერის საკეთილდღეოდ. ამ ეტაპზე, საელჩო ტექნიკურად ამზადებს თქვენ პარტიასა და ჩინეთის კომუნისტურ პარტიას შორის თანამშრომლობის პროცესის დაწყებას, რაზედაც გავაგრძელებთ თქვენთან კომუნიკაციას. იმედს ვიტოვებ, რომ თქვენი პარტია კიდევ უფრო აქტიურად გაავრცელებს ჩინეთ-საქართველოს მეგობრობისა და თანამშრომლობის პერსპექტივებს.

🔹 ღრმა პატივისცემით,
ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის საგანგებო
და სრულუფლებიანი ელჩი საქართველოში

2022 წლის 6 სექტემბერი

(Оригинал) Фридон Инджия требует от парламентского секретаря Президента Грузии пояснения причин использования президентом вето в отношении закона о «Поправках в Уголовно-процессуальный Кодекс»

05.09.22

На заседании парламентского Комитета по юридическим вопросам глава оппозиционной политической группы «Европейские Cоциалисты» Фридон Инджия потребовал от парламентского секретаря президента Грузии Георгия Мсхиладзе пояснения причин ветирования Президентом Зурабишвили закона о «Поправках в Уголовно-процессуальный Кодекс Грузии», касающийся тайного прослушивания.

«Закон был принят, вето наложено, а депутатов интересует, почему было использовано вето. Конкретно о каких статьях идет речь, почему принято такое решение. Господин Георгий, я очень хочу, чтобы ваше выступление было конкретным, и вы дали нам конкретную информацию. Судя по выступлению, создается впечатление, что есть подход – хочу наложить вето и ветирую. Ваша речь была обо всем и ни о чем. Наша задача — разобраться в причинах вето. Если будет возможность, мы исправим отдельные моменты, либо примем соответствующее решение”, – заявил Фридон Инджия.

(Оригинал) Фридон Инджия обращается к правящей партии с предложением пересмотреть вопрос необходимости функционирования в Грузии института Омбудсмена

05.09.22

Председатель оппозиционной парламентской политической группы «Европейские Социалисты» Фридон Инджия обращается к правящей партии с предложением пересмотреть вопрос о необходимости функционирования в Грузии института Народного защитника.

Фридон Инджия об этом заявил на заседании Бюро Парламента Грузии, где обсуждался вопрос избрания Народного защитника в рамках повестки дня осенней сессии законодательного органа.

«Грузинская мечта» объявила, что не будет представлять кандидатуру народного защитника. Часть оппозиции думает не участвовать в этом процессе. По Конституции у нас действует институт Народного защитника. В мире всего несколько стран, где функционирует такой институт, но в демократических странах, таких как Соединенные Штаты Америки, а также Германия подобного института нет”, – отметил Фридон Инджия на заседании Бюро.

По его словам, если этот институт не нужен, то следует внести соответствующие изменения.

«Давайте внесем изменения в Конституцию и упраздним институт, или спросим народ, проведем референдум. А когда будет достигнут консенсус относительно конкретной кандидатуры, которая будет приемлема для всех, тогда можно будет принять закон. Думаю, этот вопрос не самый важный в жизни страны. Давайте все исполнять закон, и, может быть, этот институт даже не понадобится”, – подчеркнул Фридон Инджия.

Isn’t it time for the state structure to take care of the issue of returning Georgians from all over the world to their homeland and restoring their citizenship – Fridon Injia

🔹 At the first session of the autumn session of the Parliament, the chairman of the political group “European Socialists” Fridon Injia raised the issue of setting up a special state structure in order to promote the restoration of Georgian citizenship and the return of Georgians to their homeland.

🔹As the deputy said at the session, more and more people leave Georgia every month and every year, and for stateless persons, the statistics of the return of Georgian citizenship are treacherous.

🔹 “There are people who either left their citizenship, lost it, or for some other reason no longer have Georgian citizenship. They apply to the House of Justice and a special commission will consider it, however, recently, almost no positive decision has been made to return the citizenship to the former citizen of Georgia. I think this is a betrayal of the country, and the enemy can be the one who does not give the Georgian citizen the opportunity to regain his citizenship”, said Fridon Injia.

🔹 He cited the experience of the State of Israel as an example and noted that only one state institution under the leadership of one person returned millions of Jews to Israel.

🔹”In Israel, one by one, the great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-great-grandmother of Israel is searched for. If there is a Jew, he will definitely become an Israeli citizen, and the state structure approaches this issue differently. A special person was intended for this work – Jacob Kazakov, now he has a different surname – Jacob Kedmi, who demanded from the state that as many people of Jewish ethnicity as possible should return to their country. “He returned millions of people to Israel with his work,” said the deputy.

🔹 “Given our current situation, when we see how Georgia is emptying every month, every year, wouldn’t it be appropriate to set aside a state structure that will start working in the world in the direction that Georgians return to their country”, said Fridon Injia.